חלוקת רכוש בגירושים

חלוקת רכוש בגירושין איזון משאבים

גירושים הם תהליך מורכב מאוד במיוחד כשיש ילדים בתמונה. אז הדברים הם לא רק טכניים וקשורים לענייני כספים ורכוש אלא גם דורשים התמודדות קשה יותר. לגבי חלוקת רכוש בגירושים, ככל שישנו רכוש רב יותר הכולל גם נכסים או עסקים משותפים כך הדברים יהיו מורכבים יותר. אם לבני הזוג ישנה חברה בע"מ והם אינם מעוניינים בהמשך ניהולה במשותף, ישנו היבט של עזיבת שותף או מייסד בחברה המוכר את חלקו או שבמצב בו לא רשומים שני בני הזוג כבעלי החברה יש לקחת את רווחי החברה כנכס שבן הזוג שאינו רשום לא ייהנה ממנו עוד. עם זאת, חלוקת רכוש בגירושים היא מורכבת אצל כל זוג.

חלוקת רכוש בגירושים- ממה מתחילים?

החוק החל על זוגות שנישאו משנת 1974 והלאה הוא חוק יחסי הממון על פיו רכוש משותף שנצבר מאז הנישואין יחולק באופן שווה בין בני הזוג. רכוש שצבר כל אחד מבני הזוג בנפרד לפני הנישואין או רכוש שקיבל אחד מבני הזוג גם תוך כדי הנישואין בירושה או במתנה יישאר בחזקתו. למרות חוק זה חלוקת רכוש בגירושים אף פעם אינה קלה. אם היה מדובר רק בכסף שניתן לחלק באופן שווה בין בני הזוג דברים היו פשוטים יותר אך לרוב מדובר גם על נכסים: הדירה בה מתגורר הזוג ודירות נוספות אם ישנן. כאן דברים יכולים להיות מורכבים יותר. חלוקת הרכוש היא חלק משמעותי בהסכם גירושין וכאשר מדובר על משפחה עם ילדים אופן החלוקה מתקשר גם למזונות שיש לשלם ולכן הכל מתחבר יחד לכדי הסכם אחד שצריך לאפשר לכל אחד מבני המשפחה לעבור את השינוי הדרסטי בצורה הטובה ביותר שאפשר.

הסכם ממון- דרך להקל על חלוקת הרכוש

חלוקת רכוש בגירושים היא כאמור מורכבת וקשה, במיוחד בגלל המצב הרגשי שכל אחד מבני הזוג נמצא בו והקשר בין בני הזוג שראה ימים טובים יותר. כדי להקל על הדברים, יותר ויותר זוגות בוחרים מראש  לערוך הסכם ממון בו נקבע כיצד יחולק הרכוש ביניהם, לפחות זה שצבר כל אחד עד כה ואיתו הגיע לנישואין וגם ניתן לקבוע בו באופן כללי כיצד יחולק גם רכוש עתידי. הדבר יכול להקל מאוד כאשר מגיעים לרגע האמת בו ההסכם מקבל תוקף משפטי.

עו"ד אור עזריה עו"ד לענייני משפחה וגירושין ובעלת ניסיון רב בהובלת הסכמי גירושין וחלוקת רכוש גם במצבים מורכבים בהם הון רב עומד על הפרק. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עורך דין סכסוכי ירושה
עורך דין סכסוכי ירושה

עורך דין סכסוכי ירושה מומלץ חלוקת ירושה, בין אם עפ"י צוואה ובין אם בהתאם לחוק הירושה אינה עניין נעים שיכול להוציא רגשות לא פשוטים. הדבר מורכב גם בגלל המצב הרגשי

קרא עוד >>
עסקים משפחתיים

המומחים המשפטיים למיצוי הזכויות שלך השאירו אצלנו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם וללוות אתכם לאורך כל התהליך באופן הטוב ביותר ובצורה שתאפשר לכם למצות את כל הזכויות המגיעות לכם באופן מלא.

קרא עוד >>
אשליה ושמה שלום בית

מאילו מלכודות בהליכי גירושין כדאי להישמר? במסגרת מאבק גירושין אין גבול למגוון המלכודות שניתן לטמון לבן הזוג, להלן מס' דוגמאות שמהן כדאי להיזהר : אשליה ושמה שלום בית – ישנם

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: