עורך דין הסכם ממון

עו"ד הסכם ממון

ככל ששכיחות הגירושין עולה, כך מבינים זוגות את חשיבות הדרך בה מתגרשים ועושים כל שניתן כדי להקל על עצמם בתהליך המאוד לא פשוט הזה, במיוחד כשיש ילדים. אחד המהלכים החכמים שמקלים על נושא חלוקת הרכוש הוא עריכת הסכם ממון. בדומה לנושא הירושה בו ישנו חוק הירושה שהוא התקף בחלוקת העיזבון בהיעדר צוואה, כך בחלוקת רכוש בין זוג שמתגרש, כל עוד אין הסכם ממון, חלוקת הרכוש תהיה על פי חוק יחסי ממון אשר מורה על חלוקת הרכוש שווה בשווה. הדבר כמובן מעלה מחלוקות רבות בזמן הגירושין. לכן זוגות רבים בעיקר לפני נישואין פונים אל עו"ד הסכם ממון במטרה לערוך הסכם ממון שיקל עליהם אם יתגרשו.

מדוע מומלץ לערוך את ההסכם בעזרת עו"ד הסכם ממון

הסכם ממון הוא הסכם שמיועד לקבל תוקף משפטי אם יהיה צורך בכך ולכן חשוב שיהיה ערוך היטב, מנוסח בצורה ברורה וגם מקיף ומפורט כדי שבאמת יעזור בחלוקת הרכוש בשעת הצורך. עו"ד הסכם ממון, אשר בקיא בתחום ויש לו ניסיון רב הן בעריכת הסכמי ממון והן בקיום הסכם ממון כאשר הוא מלווה זוגות בגירושין, ידע לכוון את הדברים וידאג לכך שההסכם יכלול כל מה שצריך כדי לחסוך מחלוקות בעתיד. עורך הדין ידאג לתשאל ולבדוק היטב עם הזוגות האם יש רכוש שצברו בנפרד עד הנישואין, האם יש נכס שקיבלו בירושה או מתנה, האם יש חשבונות נפרדים שהם רוצים שיישארו ברשותם בגירושין ועוד. ההסכם אמור לפרט לגבי רכוש נוכחי וגם לתת מתווה לחלוקת רכוש עתידי.

הסכם ממון גם לידועים בציבור

הפניה אל עו"ד הסכם ממון נעשית בעיקר ע"י זוגות העומדים בפני נישואין. עם זאת, הסכם ממון לא מיועד רק עבורם אלא גם עבור מי שאינו מתכוון להינשא אך חי חיים משותפים: ידועים בציבור. הסכם ממון בין ידועים בציבור נקרא גם הסכם חיים משותפים ומבחינת התוכן שלו הוא כולל כל מה שאמור לכלול הסכם ממון בין זוג נשוי. ההבדל היחיד הוא שכאן ההסכם תקף גם מבלי לפנות לנוטריון כפי שיהיה על זוג שחתם על הסכם לפני הנישואין לעשות או בפני בית משפט כפי שנעשה כאשר הסכם ממון נחתם אחרי הנישואין.

עו"ד אור עזריה מתמחה בעריכת הסכמי ממון ודואגת לכך שההסכם יהיה מפורט ומקיף כך שיסייע משמעותית לזוג בזמן גירושין. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עורך דין ייפוי כח מתמשך
עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כח מתמשך כדי שלאדם תהיה שליטה רבה ככל האפשר על חייו גם בשלבים בהם יכולותיו הפיזיות והקוגניטיביות מוגבלות, נעשה תיקון בחוק האפוטרופסות המכניס גם את האפשרות להסכם

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: