פתיחת תיק יישוב סכסוך

פתיחת תיק יישוב סכסוך ע"י עורכת דין מנוסה

אם בעבר היה ניתן היה במקרה של סכסוך במשפחה להגיש מיידית תביעה בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני היום הדברים אינם כך. ב 2016  נחקק החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה. עפ"י חוק זה נדרשת קודם כל פתיחת תיק יישוב סכסוך ע"י הצד המעוניין להגיש תביעה. הגשת הבקשה היא ליחידות סיוע שתפקידן לסייע ביישוב הסכסוך. זאת כדי לצמצם עד כמה שניתן את העומס בבתי המשפט לענייני משפחה ובבתי הדין הרבניים מצד אחד, ומצד שני להביא לפתרון סכסוך בדרך נעימה וקלה יותר לעיכול מאשר בתביעה.

מתי נדרשת פתיחת תיק יישוב סכסוך?

פתיחת תיק יישוב סכסוך נעשית לרוב לצורך גירושין. אחד הצדדים או שניהם יחד מגישים את הבקשה במקום למהר לפנות בתביעה לערכאה המועדפת כך שהמשפט יתנהל שם. יש המעדיפים שמשפט יתנהל בבית משפט לענייני משפחה ויש המעדיפים בבית הדין הרבני ונוצר מצב בו אנשים ממהרים להגיש תביעה במטרה להשיג את הצד השני. את הפעולה הנמהרת הזאת החוק רוצה למנוע מתוך הבנה שהדבר הופך את התהליך למכוער יותר תוך פגיעה בילדים. עם זאת, פתיחת תיק יישוב סכסוך רלוונטית במצבים נוספים מלבד גירושין כמו יחסי ממון בין בני זוג ותביעה הקשורה לרכוש (מלבד ענייני ירושה), תביעה הקשורה למזונות, וכל תביעה הקשורה לילדים.

כיצד נעשה יישוב סכסוך?

פתיחת תיק יישוב סכסוך מתחילה בהגשת בקשה לכך מצד אחד מבני הזוג או שניהם. לאחר הגשת הבקשה הם מוזמנים למספר פגישות ביחידת הסיוע שנקראות מהו"ת (מידע, היכרות ותיאום). הזמנה זו מקבילה להזמנה לבית משפט. לאחר מספר פגישות היכרות ניתנת לבני הזוג המלצה להמשך התהליך. בני הזוג יודיעו לאחר עשרה ימים מהי החלטתם, האם ירצו להמשיך בתהליך גישור או לפנות לבית המשפט. אחת המטרות בעניין היא עיכוב הליכים, לגרום לכך שגם אם תוגש בסופו של דבר תביעה הדבר ייעשה באופן מושכל יותר. כל התהליך דוחה הגשת תביעה אם תוגש בחודשיים לפחות. מומלץ לכל אחד מהצדדים להתייעץ לפני כל אחת מהפגישות עם עורך דין  מומחה בתחום.

עו"ד אור עזריה היא עו"ד בעלת ניסיון רב בליווי לפני ותוך כדי הליך של בקשה ליישוב סכסוך. היא גם מנהלת עבור זוגות רבים את הליך הגישור לצורך יישוב הסכסוך. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

גט וכתובה

כל מה שצריך לדעת על הכתובה? רבים נוהגים להתייחס בזלזול לכתובה ולהתחייב בה לסכומי עתק כהוכחה לאהבתם העזה לכלתם ואולי גם כדי לזכות בקריאות התפעלות מהאורחים במהלך הקראתה בחופה . כדאי

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: